torsdag 22 april 2010

Underhållning på arbetsplatsen.

Varje morgon när jag kommer på jobbet är jag först att använda den nystädade toaletten i receptionen.
Själva toalettpappersrullen har en sån där tjusigt vikt flik just då och jag känner mig utvald som får ta den första biten och därmed inviga rummet.
Därefter tvättar jag mina händer och inviger även papperskorgen.

Vissa dagar roar jag mig sedan med att föra lite statistik - Antal toabesökare kontra antalet pappershanddukar i papperskorgen. Inte så att jag gräver och räknar di dära handdukarna, men likväl.

En dag hade 4 personer använt vattenklosetten efter mig, varvid endast en ihopknövlad pappersbit fanns att finna sedan tidigare - Min.

Intressant, intressant...

Ja, det är ett av mina nöjen här på jobbet.

Hur roar du dig?

/Annalunda

1 kommentar:

  1. Tur att städerskorna är på andra ställen på ditt jobb också. det verkar behövas. Sanitetsgel att dela ut i din reception kanske kan ses som en fin gest ;)

    SvaraRadera