måndag 5 april 2010

Nytt!

Jag blev less på den gamla "designen" på bloggen. Det var så rött! Jag kände mig nästan som en tjur mot slutet som bara ville stånga sönder hela eländet.


Nu känns det bättre! Lugnare på något vis.


Den senaste timmen har jag suttit och redigerat om varje inlägg, eftersom texten var vit och i alla möjliga typsnitt. Kanske fanns det något lättare sätt, men det har åtminstone underhållit mig en stund.
Herrn har nyss vaknat, så innan dess var jag uppe själv. Han satt vaken och kikade på film halva natten. Själv hann jag bara börja kolla nån forsolyckefilm med Alan Alda innan Herr Blund knockade mig.


Sista påskdagen för i år nu. 5 dagars ledighet gick väldans snabbt! I och för sig har jag smygjobbat lite som personlig assistent ett par dagar, men det räknas knappt som någon uppoffring. Påskgodiset är strax uppätet och snart börjar arbetet med att få bort alla extrakilon.


Jag hade laddat för en härlig långpromenad i det härliga vårvädret idag! Hela påskhelgen har solen skinit och taken droppat. Men det som möter mig när jag vaknar är varken gult eller varmt. Snarare kallt och vitt... Rackarns väder! Nåväl, jag får väl tillåta mig själv att vara lat en sista dag innan karusellen snurrar igång igen med jobb och lägenhetsletande och motionerande.


Det är den enda vageln i ögat just nu förresten, bristen på lägenhet. Sista april står vi på bar backe, och trots min obotliga optimism måste jag säga att det börjat värka lite i magen av oro. Hemlösa kommer vi aldrig bli, det finns släkt och vänner som kan hjälpa oss (tack för det), men ändå. Jag vill ha mitt eget krypin.


Så, om ni hör något får ni gladeligen säga till. Annars kan ni gärna skicka en liten önskan upp till "universum" ;)


Nä, nu ska jag kramas med min nyvakna karl!
Var rädda om er!


/Anna

1 kommentar:

  1. BLoggen blev bättre =D
    snyggt!!

    Saknar dig med...
    många kramar!!!

    SvaraRadera