fredag 9 april 2010

Läsk-igt

Minns ni de där tuschpennorna med olika doft beroende på vilken färg det var?
Brun luktade choklad, röd jordgubb osv..

Igår var jag inne på en butik för att köpa en penna, men det visade sig att de också sålde lite roliga drickor. Coca cola med vanilj eller körsbär, Cherry Soda, Rootbeer m.m. Självklart kunde jag inte låta bli, så jag gick därifrån med en körsbärscola, ingefärsläsk och Sparkling Grape Soda.

Colan påminde om Dr Pepper - inget spännande där.
Ingefärsläsken var skum (kolsyrad ingefära, ni kan ju tänka er) och ingen höjdare alls.
Men då jag öppnade grape-drickan letade sig doften från en sån där tuschpenna upp i näsan och jag misstänker att pennan var lila med vindruvor på.

Först blev jag jätteglad, nostalgisk och drack med ett leende på läpparna.
Sedan försvann förtrollningen, och jag slängde resten.

Vem tusan vill dricka sliskig tuschpenna?



/Anna

2 kommentarer:

  1. Ja du, lättare att ha pennan i handen och insupa dofterna...
    Stor kram på dig vännen.

    SvaraRadera
  2. roligt! Doftminnet ska ju vara vårt starkaste.

    SvaraRadera