onsdag 21 april 2010

Lugnet före stormen.

Då det är oväder på gång - åskan ligger på lur, och himlen som nyss var blå ligger dold bakom en mörk fluffig vägg - då är det precis som att ljuset måste hävda sig in i det sista innan de första regndropparna får tillåtelse att dyka mot marken.
Allt dränks i ett mystifikt och intensivt mörkerljus. Spänningen i luften går nästan att ta på, det till och med doftar speciellt.
De där minuterna före startskottet, de älskar jag!

Sedan sätter showen igång. Ljuset får ge vika för denna gång.
Mullren, smällarna, blixtarna, smattret från det tunga regnet.
En rejäl urladdning.
Och jag njuter! Lyssnar, luktar, känner.

Jag älskar alltihop.


Usch, vad jag längtar till sommaren....

/Anna

2 kommentarer:

  1. Fan vilken bra beskrivning! Jag längtar också till sommaren nu :)

    SvaraRadera
  2. åh...vad mysigt !!!!
    jag älskar åska (som du vet)
    saknar dig!!!
    många kramar
    cathrine

    SvaraRadera