söndag 13 september 2009

Ångestfri söndag!



I vanliga fall brukar jag alltid vara på dåligt humör när veckans sista dag träder in. En del gånger beror det på alkoholen som intagits dagen innan, men de flesta gånger finns inte någon riktigt vettig förklaring till varför deppigheten tar sån stor plats. Kan det vara för att veckan är slut? Å andra sidan är det bara ett avstamp till en ny fräsh rolig vecka.. Hm.. Nåja, idag är inte en sån där trist och tråkig söndag i allafall! 

Jag har haft en fenomenal helg! Dansat, skrattat, kramats, sjungit, myst, promenerat, trummat.. Bara gjort roliga saker! Det känns i hela kroppen, den pirrar av glädje, trötthet och förnöjsamhet. Livskvalitet!

Robert har fått jobba lite i helgen medan jag roat mig. Det är också bra! Han är annars i arbetslöshetsträsket och trampar vatten. Lågkonjunkturen är ingen höjdare.. Men utan lågkonjunktur skulle det inte finnas någon högkonjunktur, så den får vi förhoppningsvis välkomna härnäst!

Resten av denna soliga dag tänker jag ägna mig åt mest ingenting. Lugna puckar. Kanske läser en bok, kanske diskar, kanske bygger korthus. Vem vet? 

Idag är det söndag. Idag är en bra dag. Idag är det en bra söndag!
/Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar