torsdag 17 september 2009

Jehovas Vittnen och blåsväder.



Idag har vi haft Jehovas Vittnen på besök. 
Med två vänliga damer har jag och Robert suttit och diskuterat mat, väder och religion i drygt en timme. Och det var riktigt trevligt! Jag känner många som gärna drar igen dörren då dessa människor tittar förbi, men jag kan tycka det är skoj att surra en sväng, diskutera och argumentera. Jag tror inte på en Gud som skapat världen och regerar uppifrån sin post i himlen. Jag tror på mycket annat istället. Men jag respekterar andra för sina olika trossätt och är intresserad av människan i stort, så lite kaffe med Jehovas är bara en trevlig tur in i andras tyck och tänk. 

Ute blåser det, som bara den! Hade planerat att ta en långpromenad för att bränna lite bacon, men jag tror nästan jag får stå över det. Näsan svider, ögonen svider och jag snörvlar lite smått. Jag har bestämt mig för att vara frisk hela hösten, så med detta mål satsar jag på c-vitamin och läsning istället. Gör gott för både kropp och själ!

Nu kommer Robert ut från duschen. Ska se om jag kan få mig en liten tjuvtitt ;)

Ha en fin dag!
/Anna

1 kommentar: