tisdag 8 september 2009

Linser, massage och huvudvärk.



Kanske lite förvirrande att läsa dessa tre tillsammans, men de har faktiskt ingenting med varandra att göra. Eller, de skulle kunna ha det, men inte i detta fall.

Jag har beställt mig en omgång linser! De sista gick ju åt till badhusetbesöket förra onsdagen. Egentligen borde jag gå till en optiker och kolla ögonen, för det ska man nämligen göra en gång per år då man använder linser (ungefär som tandläkarbesöken, vilket jag inte heller genomfört på länge nu när jag tänker efter). Men, jag busade till det och klickade iväg en order iallafall! Behändigt det här med beställningar på internet. Dels är det oftast billigare, och dels dimper grejerna ner i postlådan. Perfekt! Å andra sidan är jag inte så frekvent användare av internetshopping-sidor. Blir mest skivor och linser, typ en gång per år ;) Men vid de tillfällena passar det mig perfekt!

Imorgon ska jag ha en massagebehandling. Längesen sist nu... Jag brukar ibland tänka på hur mycket tid och pengar som lades ner på massageterapeut-utbildningen och gräma mig över att jag inte är så aktiv som jag kanske borde. Samtidigt lärde jag mig otroligt mycket både som människa och som massör, vilket jag kommer ha med mig hela livet. Det är aldrig försent heller att ta upp massagen och sätta igång på allvar! Så, gällande morgondagen känner jag mig lite pirrig faktiskt. Ska bli spännande! Jag hoppas jag lyckas göra ett bra jobb med den här personen. Någon som vill boka tid? ;)

Huvudvärken då. Inte särskilt tryckande, men den lurar bakom pannbenet och försöker övertala mig att smita undan träningen ikväll. Jag har dock lärt mig min läxa - Det är latheten i annan förklädnad! Ena gången halsont, andra gången huvudvärk. Men den här gången ska jag Icke gå på det!

Därför ska jag nu äta lite god mat som fina pojkvännen lagat till, vila en skvätt och gå på Core!

Ha en trevlig afton!
/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar