fredag 25 september 2009

Smaken är som baken...



...och för den som gillar bearnaise och chips finns nu en sammanslagning av dem båda, tillsammans med "surgrädde" (sourcream). Har precis knaprat i mig några av dessa nya chips och tyckte de var ganska goda. Inte sensationella, men goda. Dock var det sourcream-kryddan som dominerade , vilket nog var största anledningen till att de föll mig i smaken. 

Undrar vem som kommer på alla dessa konstiga kombinationer? 
Jag vet! Vi tar bearnaisesås och blandar det med friterad potatis. Sås och potatis är ju gott?
Eller den här: Yoghurt med choklad och chili? 

Kanske jag borde satsa på att bli smakutvecklare när jag blir stor? Misstänker att det är ett roligt yrke! Jag vet redan några knepiga mixar som skulle slå. Sockerkaka med kaviar och kanelbulle med messmör vore det första jag skulle införa på marknaden. Dock inte mina egna påhitt (ett tack till mor och far som introducerade dessa smakrevolutioner för mig), men jag garanterar att det skulle bli succé!

Hur som haver har vi nog inte sett slutet på exotiska smakkombinationer. Varje vecka strömmar det in nyheter i butikerna, med varierade framgångar. Min mamma hade en period (kanske är det fortfarande så) då hon inte kunde låta bli att köpa produkter med texten "Nyhet" på. Vissa saker har hon fortsatt köpa, men de flesta var bara spännande en första gång.
Så tror jag att det funkar hos merdelen av folket.


Och får jag välja, tar jag hellre en kokt potatis med gräddsås, än en friterad med "bea".
/Anna

1 kommentar:

  1. Det är klart du ska bli smakutvecklare! Det låter ju sjukt roligt! det vill jag också bli när jag blir stor. åt skogen med sångfröken ;) kram vännen

    SvaraRadera