lördag 19 september 2009

Min säng är min borg


Idag har jag parkerat i sängen. Jag är förvisso lite förkyld, men det är inte sjukdom som fått mig att ankra under täcket, utan det är den lediga lördagen och fria viljan! Med en mörk chokladkaka, mobiltelefonen, snusdosan, datorn och stickestrumpor ligger jag här och njuter av att ha gardinerna fördragna. Kravlöst, tidlöst och mysigt som bara den! 

Robert är på jobbet och jag kan göra precis vad jag vill utan att känna mig tvungen att anpassa mig. För även om jag har möjlighet att dona med mitt då han är hemma, blir det ändå ett slags överseende då man är två under samma tak. Skönt med egentid! 

Just nu väntar jag på att pausen på en tv-serie (Dead like me) ska ta slut (det går att kolla sånt på nätet numera, fantastiska utveckling) så jag passar på att printa lite på bloggen. Hade fått en kommentar av min kära mor på föregående inlägg och jag blev så glad: Du är också underbar, fina mamma!! 

Nu ska jag fortsätta mitt Dead like me-tittande och ta en bit choklad till.

Tjillevippen
/Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar